ניוזלטרים ועוד חברים שעוזרים לנו להעמיק את הקשר עם הלקוחות 

בשיתוף פעולה עם חברת "קשר ישיר"

שמירה על קשר

כידוע בעולם של היום זה הכל ABOUT להיות בקשר ומחובר
ניוזלטרים הם דרך נהדרת להזכיר לקהל שלנו על קיומנו.

RE-MARKETING לקהל היעד שלנו. 

אנחנו יוצאים מתוך הנחה שקהל היעד שלנו כבר התעניין/רכש/נרשם לשירות/מוצר שלנו והוא מכיר אותנו ורוחש לנו אמון. 

דרך הניוזלטר נוכל להזכיר לו שאנחנו קיימים שאנחנו כאן עם מוצרים חדשים, או עם מוצרים שעכשיו נמצאים בהנחה, הניוז הוא דרך אפקטיבית לשמור על קשר עם הקהל שלנו ולעניין אותו שוב במוצרים שלנו, דרך הניוז אפשר למשל להציע מבצעים שלא נציע באתר, להציע לו חומרי קריאה מעניינים, שירותים ישנים וחדשים, טיפים ועוד. 

עם איזה מערכת דיוור לעבוד?

אני ממליצה על MAILCHIMP

מיילצ'ימפ הינה פלטפורמה כמו כל פלטפורמה אחרת לדיוור אלקטרוני שאפשר איתה ליצור רשימות דיוור, לייצר קמפיינים וניוזלטרים, לשלוח אותם לנרשמים לפי כל מיני פילוחים ולצפות בסטטיסטיקות של פתיחה וקליקים. 

הממשק שלה נוח מאוד, מובן מאוד וההומור שהם משתמשים בו כדי להקל ולהנעים את השימוש בממשק אותי אישית תופס לגמרי. .

יתרון נוסף של המערכת מבחינתי זה ההתממשקות הקלילה לוורדפרס, כך כל טופס באתר יכול לרשום את המיילים שבו ישירות לרשימה שיצרתם במיילצ'ימפ.

סיבה שלישית היא המחיר – מיילצ'ימפ נותנת לשלוח עד 2000 מילים בחינם וגם אחרי המחירים שלה נוחים ומתחשבים בצרכים (אפשר לבחור בין תוכנית חודשית לבין תוכנית פר קמפיין).

 

ניוזלטר וחברים

חברת קשר ישיר

חוקי עשה אל תעשה בשליחת ניוזלטרים, טיפים ותובנות.

גודל הרשימה לא קובע אלא האיכות 

חוק מספר אחת מדבר על איכות הרשימה. יש נטייה לחשוב שכדי שהניוזלטר יהיה אפקטיבי אנחנו צריכים רשימה גדולה עם המון מיילים. זה ממש לא נכון ואפילו קצת הפוך.

אנשים שלא פותחים את המיילים שלך מורידים את אחוזי פתיחה הכלליים של הניוזלטר.

 ככל שאחוזי הפתיחה גבוהים יותר כך מערכות הדואר האלקטרוני (ג'מייל אאוטלוק וחברותיהן) מזהות את המייל כאיכותי יותר ויכניסו אותו לרשימת המייל הכללי (איפה שכולם רוצים להיות). מאותה סיבה אם אנשים שלא מתעניינים כבר בשירות שלך ירשמו את הדואר ממך כ"ספאם" לדוגמא בג'ימייל – ג'מייל יוריד את ה"דירוג" של המייל שלך לכל המכותבים לדרגת ספאם.

כך אני ממליצה לצמצם את הרשימות תפוצה ולהשאיר בה רק מתעניינים אמיתים שאכן פותחים את הניוזלטר. כדאי שהרשימות של המיילים שלכם יהיו במעקב ובטיוב מתמיד. זה משתלם לכם.

לשלוח את הניוזלטר מכתובת מייל שנמצאת תחת דומיין. 

מערכות הדואר האלקטרוני מתייחסות יותר ב"רצינות" לניוזלטרים שנשלחים מתיבת הדואר שמתחת לדומיין שלכם. כדאי ורצוי לשלוח מייל מ YOUR@DOMAIN.COM מאשר מחשבון הג'מייל שלכם – יש יותר סיכוי שהדוא"ל שלכם יגיע לתיבה הראשית מאשר לתיקיות אחרות. 

אם עוד לא פתוחה לך תיבת מייל תחת הדומיין זה תהליך ממש פשוט וקל להגדיר תיבה כזו. חלק ממערכות הדואר האלקטרוני גם מאפשרות לך לקבל ולהוציא מיילים עם שירות הדואר שאיתו אתם עובדים בדרך כלל (כמו ג'מייל).

אז איך נהפוך את הניוז שלנו ליותר אטרקטיבי לפתיחה?

הנתונים העגומים קצת מדברים על איזור ה – 10%-15% אחוזי פתיחה ממוצעים של ניוזלטרים. נכון, אנחנו מוצפים במידע, בניוזלטרים ובחומרים שיווקיים. 

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בדרך לניוזלטר האולטמטיבי

כותרת

הכותרת היא הדבר הראשון שאנשים רואים, אנשים אוהבים שפונים אליהם באופן אישי, רצוי שתכתבו את השם שלכם יחד עם השם של העסק, השתמשו בכותרת שלכם בהומור, או במשפט שאלה מסקרן.

מילים שלא כדאי להשתמש בהם

שירותי הדואר האלקטרוני מסננים מיילים ואם יש בהם את המילים מזומנים, תשלו, כסף, כרטיס אשראי – סביר שהוא ישלח את המיילים שלכם לספאם – רצוי להמנע מהמילים האלה.

טקסט בתצוגה מקדימה

בשירותי מייל רבים ניתן לראות את שני המשפטים הראשונים בתצוגה לצד הכותרת, רצוי לחשוב על 2 משפטים שימשכו את הקורא לפתוח את המייל, רצוי להשתמש במשפטים מסקרנים, מעניינים ורלוונטים.

הומור

כולנו אוהבים הומור.. השתמשו בשפה פשוטה במייל בגובה העיינים ושמרו על הומור ועל שפה משעשעת כך הסיכוי שירצו לפתוח את המייל שלכם יגדל 🙂

עוד טיפ קטן וחדש 🙂

אם תוסיפו אימוג'י לכותרת היא תבלוט בין שאר המיילים ואחוזי הפתיחה שלכם ישתפרו. 

תמונות

תשתמשו רק בתמונות איכותיות, תמונה לא איכותית פוגמת מאוד בחוויה למרות תוכן איכותי. 

נשימה

אותיות גדולות כותרות וכותרות משנה ופסקאות של לא יותר מארבע חמישה שורות. רווח לנשימה ועוד נושא.. אתם איתי? 

מתי לשלוח?

הא.. גם זו אומנות, האם באמצע שבוע? בסוף שבוע? בערב? בבוקר?

מחקר שנעשה בנושא בארצות הברית הסיק שעדיף לשלוח בראשון בערב (שבת שלהם) כך ביום שני שכולם מגיעים למשרד דבר ראשון שהם עושים זה לקרוא מיילים שנשלחו בסוף שבוע.. זה כמובן לגבי ארצות הברית שבה תרבות העבודה מהמשרד היא כזו שיש זמן לפתוח ולקרוא מיילים :).

אין כללי אצבע כאן ולכל עסק אני מאמינה שיש זמן שהוא אידיאלי מבחינתו למשלוח מייל. אני לוקחת את ימי חמישי בערב כזמן שהוא אידיאלי בישראל לשליחת מיילים, הסופ"ש כבר כאן, כולם נושמים קצת יותר טוב ויש להם קצת יותר זמן להשקיע בקריאה של מיילים. ואם הם לא פתחו בחמישי יש להם את כל הסופ"ש זמן לזה. 

קביעות והתמדה

מה שכן אני ממליצה בחום זה לשמור על עקביות – אם אתם שולחים בימי חמישי שלחו רק בימי חמישי – זה יוצר תחושה של עקביות ואחידות. אם אתם נוהגים לשלוח מייל פעם בשבוע פעם בשבועיים או פעם בחודש – השארו עקביים בתזמונים ותתמידו – זה ישתלם לכם.