דפי נחיתה? למה צריך אותם ולמה כדאי לבנות דף נחיתה עם המערכת של וורדפרס. 

דפי נחיתה או כמו שאוהבים לקרוא להם היום בז'אנר "דפי המראה" הם דפי שיווק ממוקדים למוצר אחד מסל השירותים שלכם.

למה צריך דף נחיתה?

לדוגמא אם אני עסק ויש לי הרבה קורסים שמוצעים באתר שלי ואני רוצה לשווק קורס אחד מתוכם בצורה ממוקדת לקהל יעד ממוקד אני אבנה דף נחיתה שכל המיקוד שלו הוא לעניין את הקהל בקורס שלי, לרכוש אותו או להשאיר לי פרטים.

שם המשחק הוא מיקוד לפעולה אחת שאנחנו רוצים שהגולש שלנו יעשה. 

דפי נחיתה נועדו כדי לעודד גולשים לבצע פעולה אחת כלשהי: השארת פרטים, הרשמה לניוזלטר או מדריך, קנייה של מוצר.

את הדף כולו בונים למען מטרה זו בלבד.

את הדף נוכל לשווק ברשתות החברתיות, דרך Google Adwords  דרך ניוזלטר לקהל שלכם, או כל ערוץ שיווקי אחר. במטרה להביא לכם לידים.

לידים הם גולשים שביצעו את הפעולה שלמענה בנינו את הדף. ישנו יחס המרות שהוא החישוב של כמה השקעתם כלכלית בפירסום וכמה לידים הפרסום הניב.

 

 

איך בונים דף נחיתה מנצח? 

אין פורמט אחיד לבניית דף המראה מוצלח, הכל תלוי כמובן בפעולה שאתה רוצה שהדף יעשה למענך.
אבל נכון לשנת 2017 יש מספיק ידע מצטבר על איך מגיעים לדף עם אחוז המרות מוצלח.

הכלים שעומדים לרשותנו הם אתם התוכן העיצוב. 

כותרות

כותרת ראשית ומשנית שתמשוך את העין ותדבר על מה יוצא לגולש מהמוצר שלנו, או על מה הוא מפסיד אם הוא לא ישתמש או איזה חלום הוא יוכל להגשים ותיאור ברור של המוצר.

פסקה אחת

כמה מילים בקצרה שבו אתם מספרים על המוצר שלכם ועליכם ובעצם מרחיבים את האמור בכותרות.

נקודות חוזק

כן כן זו רשימת ה V הקטנה שכולנו מכירים מדפי נחיתה.
כאן תוכלו לפרט את כל הטוב שייצא לגולש מהמוצר שלכם.
נסו לדבר על הנקודות החיוביות מתוך נקודה של מה יוצא לגולש מהשימוש במוצר,ייתכן שהמוצר שלכם מוכר וייתכן שלא, אם תדברו על נקודות החוזק של המוצר בלי שאבין מה זה אומר לגביי יהיה לי יותר קשה להתחבר רגשית, תוכלו גם לבדל את עצמכם ממוצרים דומים בתחום או להדגיש נקודות חיוביות שיש בשירות שלכם.

קריאה לפעולה  – laud and clear

מה אנחנו מבקשים מהגולש לעשות. למלא את הטופס? להשאיר פרטים? להתקשר אלינו, לרכוש מוצר. בואו נעזור לגולש להבין בדיוק בדיוק מה אנחנו מצפים ממנו שיעשה עכשיו.

עיצוב ותמונות

הדרכים הנוספות שלנו למשוך את העין לשירות שלנו הוא עיצוב נכון, נעים לעין מעניין ומושך. בדפי נחיתה נהוג השימוש בתמונת Hero – תמונה רחבה גדולה ומעוצבת שנועדה למשוך את העין ולחזק את המסר של התוכן.

עיצוב אחיד נינוח שמתייחס לכל פרט קטן בדף ועוזר להניע את הגולש לפעולה הוא התפאורה הנכונה בעיניי לדף נחיתה מוצלח.

וידיאו

הידעתם? אם תשלבו וידיאו בדף אחוזי ההמרה שלכם יעלו בכמעט 10%.

וידיאו הוא אחד הדרכים החזקות להציג בפני הגולש את המוצר שלכם ולשכנע אותו בנחיצות המוצר, ניתן לשלב גם עדויות של לקוחות מרוצים בוידאו או כמה פשוט להשתמש במוצר או כל דבר שיחזק את הבטחון של הגולש במוצר ויניע אותו לפעולה.

הטופס

גולשים לא אוהבים להתאמץ למלא פרטים, תתיחסו לזה וקחו מהם רק פרטים נדרשים ורלוונטים, חשוב שהמילים שנשתמש בהם בטופס יחזקו את ההנעה לפעולה ושהעיצוב של הטופס יעשה את החוויה של להשאיר פרטים נעימה.

social proof

בני האדם הם יצור חברתי ואוהבים לשמוע "הוכחות" מאנשים אחרים שהשתמשו במוצר שלנו ומספרים על החוויה. זה מחזק לגולש את האמון במוצר שלכם, תוכלו לשלב סליידר עדויות באתר או לשים לוגואים של חברות מוכרות שמשתמשות בשירות שלכם. אלה מהווים מליץ יושר שלכם וגורמים לבטחון שאכן המוצר מספק את מה שהוא מבטיח לעשות.

מה עוד?

מחקרים בפסיכולוגיה כלכלית הוכיחו שאנשים מחליטים החלטות כלכליות על סמך מה שהם מרגישים ולא על סמך מה שהם חושבים. 

בהכללה גסה, אנשים קונים קודם אותך ולא את המוצר שלך על כל נפלאותיו. הם קונים בגלל מה שהם מרגישים כלפיך, כעסק כחברה כאדם פרטי מאחורי הסיפור שאותו אתה מספר. 

 

 

 

בנינו דף נחיתה מושלם מה הלאה? 

A/B Testing

מעבר לחוקים הבסיסים ולכלים שיש לנו יש כדי לבנות דף נחיתה מושלם, יש כאן תמיד עניין של ניסוי וטעיה ובמבחן התוצאה, האם הדף מספק את המטרה שלשמו נבנה ומביא לנו לידים? לשם כך נהוג לבנות 2 דפים A ו B עם אותו תוכן בעיצוב אחר או בשינויי מבחינת עימוד האלמנטים בדף,
A/B Testing בודק איזה דף מקבל יותר המרות. תתפלאו לדעת אבל מדובר על הבדלים משמעותיים ביותר מבחינת המרות.

ואם אתם רוצים את זה בגרסת הפרו – אתם יכולים להשתמש בהוטג'אר – כלי מדהים שמראה "סרטוני גלישה" של גולשי האתר שלכם – איך הם השתמשו באתר בפועל – וגם נותן לכם "מפות חום", איפה הקליקו על המסך הכי הרבה. 

הכלי הזה יכול ללמד אותנו הרבה על השימוש באתר שלנו ועל השיפורים שאנחנו יכולים לעשות כדי לשפר את השירות שלנו לגולשים הנאמנים שלנו. 

ולמה על הכי כדאי לבנות דפי נחיתה בוורדפרס? 

בוורדפרס קל מאוד להפוך את דף הנחיתה לטמפלט ולייצר ממנו בקלות גרסאות שונות של דפי נחיתה לקהלים שונים  ו A/B טסטינג לאותה גרסא.

כל התנועה שתגיע לדף הנחיתה בעצם תוצג במנועי החיפוש כתנועה לאתר מה שמקדם את האתר שלכם במנועי החיפוש. ולא עשיתם כלום. רק בניתם את הדף על המערכת שכבר ברשותכם. לכן אני ממליצה בחום לכל בעל אתר וורדפרס לא ללכת לרעות בשדות זרים של כל מיני פלטפורמות כאלה ואחרות (שחלק מהם ממש טובות!) אלא לבנות את הדף באתר שלו.

נוכל גם לממשק את הלידים שיגיעו דרך הטופס שבדף למיילים שישלחו לנרשמים

בנוסף נוכל לנתח בעזרת גוגל אנליטיקס שמותקן כבר באתר את תנועת הגולשים ולהסיק מסקנות ולגזור מהם שיפורים גם לדפי הנחיתה וגם לטירגוט השיווק שלכם.